2013.02.16. 21:50 BBlu

Karnevál és egyéb dolgok :)

Üdvözletem!

Éppenséggel az ülőgarnitúrán ülök, félmeztelenül, megy a zene, mindenki meg döglik a melegtől. ja... hogy még csak február van...? :D

hihetetlen hogy már 5 hónapja itt vagyok, mi? most tartok kb. a program felénél. Nem nagyon mozdulok ki mostanában, ezért elég sokat "kockulok" online, Bence barátommal, az itteniek nagy örömére. ők csak az egér kattogását és azt hallják hogy 2 percenként elordítom magam magyarul... a skype nagyon megy, egész sok pajtással beszéltem mostanában. filmeket is nézegetek hébe-hóba. Elolvastam a könyvet amit szüleim küldtek (Felhőatlasz) olvassátok, nagyon jó. Szerencsémre, vagy épp szerencsétlenségemre 1 hét múlva megint kezdődik a suli. de még be van ígérve egy óceán-éjszakázás és egy hegymászás: az óceán partra kiviszünk egy rakat sütnivaló kaját (egy sütőt is..), sok sört, egy sátrat. A hegymászásról annyit, hogy itt a közelben van egy 1500 méter magas hegy, azt hódítjuk meg :) Egy kicsit elkanyarodva a témától: ma mentünk ide-oda a tesókkal autóval és ment a rádió, persze reggeton (=rap és reggi keveréke, elég idegesítő tud lenni egy idő után) az a lényeg, hogy mikor vége van egy számnak benyomnak egy KÖHÖGÉS effektet... mondom, ez mi? erre a tesóim azt mondják egy vicc... hurutos köhögés... meg kell hagyni, röhögtem :) A spanyolom már egész "beszélőképes", szóval már egész jól szót értek az emberekkel, oké nem azt mondom hogy mindent, de egész sok mindent. Hogyha már így mindenről beszélek, kitérek megint a mi kis folyónkra. van egy játékunk, ami abból áll hogy megtöltünk egy üveget iszappal és bedobáljuk a folyóba, utána pedig meg keressük y otra vez... Az a vicces mikor angolul beszélünk a srácokkal néha nem jut eszembe egy szó és spanyolul mondom... működik itt is a spanglish :) Ami mostanában nagyon hiányzik az a magyar étel, épp ezért tegnap előtt rettyintettünk egy rakott krumplit, egész tűrhető lett, de ettem már jobbat, legalább magyar kaja. Most egy rántott húsra pályázok, bár már ott problémákba ütköztünk hogy definiáljam a zsemlemorzsa fogalmát (a kedves google kisegített).

térjünk át talán az év legérdekesebb programjára, a karneválra:

Azt kell tudni általánosságban, hogy 5 nap non-stop buli, 10-4-ig parti, 4-10-ig pihenés. Egész Panamában ünneplik a karnevált, 5 munkaszüneti nap, ilyenkor a panamaiak elfelejthetik gondjaikat, problémáikat és átadhatják magukat a 100%-os lazulásnak (azaz addig isznak amíg ki nem dőlnek, tisztelet a kivételnek) ahol én lakok Penonomé, egy elég nagy karnevált tudhat magáénak, de ennél is nagyobb a Las Tablas-i, azonnal le is írom mik is történtek.

Péntek este 11 körül elindultunk kicsit becsípve körülnézni, a centrálban, Nagyon sok ember volt, a sok kis étel stand televolt sörrel és hamburgerekkel, kolbászokkal, és még sok minden mással, az emberek halomszámra vették a drága kaját. Igazából első nap nem történ semmi különös, beszélgettünk, nézelődtünk, iszogattunk. Következő nap reggel 11 körül indultunk, vagy 60 sörrel a coolerben, mikor odaértünk azt láttam hogy vizzel teli kamionkocsikról locsolják a tömeget és mindenki táncol, eszméletlen jó volt :) mi is így tettünk, bekígyóztunk a kis hűtővel a tömegbe, leraktuk és elkezdtünk sörözgetni, mindeközben a magasból kis feles italok záporoztak fejünkre, néha ledobtak a tömegbe egy-egy 1 literes seco-t (az itten "pálinka"). Egy kicsit később, elindultunk a folyóhoz megnézni a Rio Carneval-t. ami egész vicces volt mert mikor az első hajó előhúzott egy kis bárkát tele tradicionális indián őslakos ruházatba öltöztetett izmos fiatalemberekkel, mindenki elkezdett "BUZI"-zni... utána szépen sorban jöttek a nők is, meg kell hagyni, elég kevés ruhát tartalmazott habtestük :) Este diszkóban voltunk egy bizonyos magyar cserediák volt fogadó családjának 2. legidősebb fiával, Daviddal :) találkoztunk még pár lánnyal, meg az egyik régi osztály társammal. 15 dolcsi volt a beugró, de megérte végül ;) kb 3 órán át táncoltam egy csajjal, amit inkább nem részletezek, a ti képzelőerőtökre bízom :) én csak annyit mondok: jó volt. Következő nap, nagy nehézségek közepette levergődtem Las Tablasba. Itt egy AFS által bérelt házban aludtunk, vagy 40-en, a földön, amit igazából nem neveznék alvásnak :) hozzá kell tennem itt töltöttem 3 napot. mikor megérkeztem, hogy megmutassam hogy érzik magukat jól a magyar fiatalok, készítettem egy kis BOROS KÓLÁT!! Fruzsi, ha jól emlékszem le is tagadott, hogy nem vagyok magyar. Igen, ott volt magyar barátnőm akivel végre tudtunk együtt inni. na ezután én egész jól éreztem magam, huhh. ezután mentünk megint a diszkóba. Itt, eleinte a cserediák lánykákkal táncoltunk aztán Mike barátommal feljuttattuk magunkat a VIP szekcióba, húhh, itt szárny segédkezett nekem Michael és megintcsak egy 2 órás tánc résztvevője lettem egy (úristenhogynézettkiúÚú) lánnyal. mikor visszaértünk a házhoz, kicsit beszélgettünk még és nyugovóra tértünk, én speciel 3 összetolt szék segítségével értem el ezt az állapotot (nagyon kényelmetlen volt, de kit érdekel, ha...). Következő nap bementünk a locsi-pocsira, itt annyiban különbözött a dolog, hogy mozdulni nem lehetett, és tele volt melegekkel, itt én megállapítottam hogy a panamai BUZIk rohadtul idegesítőek és szeretik fogdosni az embert, nem egyszer kellett olyan arckifejezést öltenem, hogy *mitképzelsztebüdös...neérjhozzám*, bocs. Este megint diszkóban voltunk tánc, zene, satöbbi, jó volt, megint csak táncoltan egy szépséges las tablasi lánykával :) mikor visszatértünk a szállásra, leülve, beszélgetve, egyszer csak hazaért egy csoport aki egy matt részeg srácot támogatott, azt mondták csak 3 sört ivott (valószínűleg be drogozták), de a srác annyira ki volt, hogy járni se tudott, és hazafelé jövet egy kislány hangján kiabált angolul, hogy "nem ismerem ezeket az embereket, hiszek istenben" et cetera... végül kihívták a mentőket, valószínűleg kimosták a gyomrát, mert következő nap már jól volt, szerencsére. az utolsó nap már nem csináltunk semmit, csak kicsit lazítottunk, iszogattunk, beszélgettünk :) hazafelé szerencsére nem volt semmi dugó így egész gyorsan megérkeztünk.

így telt a híres-neves karneválom Panamában

Adios amigos! ;)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://1yearpanama.blog.hu/api/trackback/id/tr405084066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása