2012.09.12. 18:54 BBlu

aquí estoy

Mivel még sosem csináltam ilyet, valhogy megpróbálom elkezdeni a történetet... :)

Itt vagyok Penonoméban, Coclé tartományban, Panamában. Pénteken, reggel az indulás napján hú, hát elég fáradt voltam, mivel nem nagyon tudtam aludni :D de valahogy felébredtem, nade ugorjunk egy kicsit. Kint voltunk a reptéren kb. 4:30-ra, ott várt minket egy afs önkéntes és segített a csomagjainkat feladni (hármunknak, mivel hárman vagyunk panamában magyarok, az afs-el). a 2 órás utazás zökkenőmentes volt amsterdamba. Mikor leszálltunk a repcsiről, gyorsan átsétáltunk arra a helyre ahonnan a panamai gép indult, volt vagy 5 óránk, így hát elmentünk enni, utána megnéztünk egy filmet, egész gyorsan elment az az 5 óra. Mikor felszálltunk a gépre és elfoglaltuk a helyünket, akkor volt egy kis kavarodás, mert a kedves afs "volunteer" nem egymás mellé foglalta a helyeket... szal elkezdtünk magyarázkodni, szerencsére sikerült ;) a 11 óra nagyon hosszú idő, főleg ha repülőn ülve kell töltened... a végére elég rendesen beálltak az izmaim, de igazából mindent megtettek annak érdekében hogy ne unatkozzon az utas: minden széken volt egy kis tv amin akár tudtál filmet nézni, zenét hallgatni, nézni a "flight track"-et. 2x kaptunk enni a repülőn, nem volt túl húdejó, de azért rossznak se mondható. Mikor leszálltunk Panamában és felvettük a csomagokat, kint vártak minket a panamai afs önkéntesei, táncoltak meg minden... vicces volt

Mikor megérkeztünk, mint mondtam, még várnunk kellett a többi cserediákra, mert a mi gépünk kicsit elöbb jött (1 órával:D) mikor már mindenki megvolt, kimentünk a reptérről és megcsapott az a párás levegő. Innen 2 busz vitt minket a hotelba, ahol az orientáció volt. Namármost, mivel panamában tényleg meleg van, de ezt úgy értem hogy pl.: arra ébredsz, hogy izzadsz, minden autóban, boltban ezerrel nyomatják a klímát, szóval kicsit már örültem hogy kiszállhatok a buszból, mert a végére sz'rrá fagytam. Szóval megérkeztünk a hotelba, beosztottak szobákba. Én egy thai és egy dán sráccal kerültem egy szobába. Tök jó arcok voltak, a dán nagyon kente az angolt, állandóan pofázott, viszont a thai srác érthetetlenül beszélt, alig értettem amit mondott. Igazából az orientáció abból állt hogy megvizsgált minket egy orvos, megcsináltatták nekünk a vízumot és volt egy fejmosás (amin én nem vettem részt :D) sokat beszélgettünk a többi cserediákkal, önkéntessel és fürödtünk a hotel tetején levő medencében. A kaja elég különös, ez alatt értem a rízst és a csirkét, kb ennyi + sok gyümölcs: papaya, mango, ananász, dinnye :D de próbáltak változatosak lenni... Azt vettem észre eddig, hogy a panamaiak szeretnek bulizni, mindent könnyedén vesznek :) állandóan beszélnek, mindig viccelődnek (jó nem mindig... :P) és késnek. Az nagyon durva volt, amikor éjfélkor felmentünk nico-val (nicolaj, a dán srác) a medencéhez és fürödtünk!! éjjel 12 órakor!!! kb. 24 fok volt. Vasárnap 8.00 délelött indultunk volna, de a panamai szokásokhoz híven csak délután 1-kor sikerült elhagynunk a hotelt.

Mikor elmentünk a hotelből, az utunk a busz állomásra vezetett, innen már csak egy önkéntes jött velünk, Lisseth. (Kb. 9 cserediák van most Penonoméban) szóval felszálltunk a buszra és másfél óra utazás után megérkeztünk. Itt várt engem Itza és a mama, integettek meg mosolyogtak :) szerencsére Itza (ő a 25 éves lány) egy kicsit tud angolul, szóval értettem valamicskét, viszont mikor a mama mond valamit... K.O, nagyon figyelni kell hogy megértsem, nagyban nyomja nekem az activity-t :) Este átjöttek a rokonok, leültünk és kérdezgettek, milyen magyarország, meg ilyesmik, próbáltam válaszolgatni, aztán egyszer csak benyögtem, hogy Soy muy cansado (nagyon fáradt vagyok, csak hogy csillogtathassam spanyol tudásom...) és elmentem aludni.

Hétfőn volt Carlito 24. szülinapja, ünneplésül lementünk a haverokkal Santa Clara-ba, a Csendes-óceán partjára. Söröztünk, fürödtünk, fociztunk beszélgettünk. Eszméletlen volt :D

Kedden, azaz tegnap, reggel segítettem Cerónnak (a srácok apja) és Albertonak szerelni a wifi routereket aka felmásztunk 2 helyre és kicseréltük a routereket és megnéztem a leendő iskolámat, az angel maria herrera-t. Bementünk a városba a mamával, vettünk sim kártyát és feltöltő kártyát, szal már van panamai számom: 65069405, ezen tudtok hívni :) bent sétálgatva a centroban, néztem erre-arra, és egyszer csak mit láttam meg, SÁNDOR boltját :) valahogy elmagyaráztam a mamának, hogy sándor magyar, és hogy mennyünk be a boltba, bementünk. bent az eladó megkérdezte hogy mit szeretnénk, kérdeztem hogy "do u speak english?" erre a mama mondja neki spanyolul, hogy sándort keressük, mert én magyar vagyok és szeretnék vele beszélni, erre az eladó: magyar vagy (magyarul)? mondtam neki hogy, sí, azaz igen :D:D kiderült hogy ő volt sándor felesége. nagyon rendes volt, megadta a telefonszámukat, és mondta hogy akármikor hívhatom őket. hazasétáltunk, ezután az Alberto által heggesztett 2 vas kapura játszottunk futbol-t, voltunk vagy 15-en és itt a ház elött a földesúton nyomtuk :D Ne tudjátok meg hogy meg lehet itt izzadni sport közben... foci közben elkezdett esni az eső, nagyon jó volt!!

Most itt ülök a kanapén izzadok mint egy ló, alberto nézi a tv-t, mindeközben egy iskolai utcabál folyik tőlünk 30 méterre

majd még írok, addig is adiós! :)

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://1yearpanama.blog.hu/api/trackback/id/tr434772976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jabo 2012.09.12. 21:35:15

Királyság, laza vagy, légy erős testvér! :D

Gibaka 2012.09.14. 15:12:59

Látom kijavítottad! ;-)

KAISER 2012.09.15. 18:38:51

Csak igy tovább tesó :D am jól fociznak?

BBlu 2012.09.17. 20:08:11

elég jól fociznak, ja :D
süti beállítások módosítása