2012.10.08. 03:07 BBlu

Repül az idő...

Repül az idő, alig tudom elhinni, hogy már egy hónapja itt vagyok. Emlékszem nyaranta a cserkész táborokban egy hét után olyan erős honvágy hullámok jöttek rám, hogy majdnem elsírtam magam, most meg semmi. A családom nagyon rendes és ezt nem győzöm hangsúlyozni, ha látják rajtam, hogy kicsit rossz a hangulatom, odajönnek, kérdezgetnek, stb... amúgy a stratégia az, hogyha van mit csinálni, van mivel lekötni magam, akkor nincs honvágy, nincs baj. Amúgy mikor suliban vagyok, abból kifolyólag hogy nem sokat értek, írok egy napló szerűséget, minden hülyeséget leírok, amit tapasztalok, érzek, vagy amit látok... :)

Mint említettem, nem értem a tananyagot, (ez nem azt jelenti, hogy nem is figyelek, csak épp mást csinálok) Szóval az órákon ha rávisz a lélek, szótárazok, vagy próbálom megérteni a tanárok monológjait. Örömmel tudatom a blog olvasóival, hogy megtanultam abszolválni Ernő bácsi találmányát, a Rubik kockát. Namármost, nem egyszer volt már olyan hogy elkérték tőlem, és próbálkoztak vele, erre én odamentem és lépésről-lépésre elspanyoláztam (azaz elmagyaráztam) a kirakás fortélyát, az utolsó csavarásoknál már vagy 10 ember figyelte, a technikát, és mikor befejeztem, tapsoltak meg fütyültek... Ez egy másik tevékenység amit folytatok az órákon, a harmadik, a zene hallgatás-játszás a mobilon, a negyedik és legrosszabb a "bámulás ki az ablakon" tevékenység. Szerencsémre egy telt lány mögött ülök, akinek ráadásul van mobil nete amit meg tud osztani. Igen, lopom a netjét... de elötte szépen megkérem: Puedes abrir el wifi? Amúgy mint mondtam az órák között nincs szünet, van a 4. óra után egy 15 perces szünet, ilyenkor megyünk le enni a cafetériába. Általában ilynkor találkozok Iannel, meg Kate-tel, ilyenkor szervezkedünk, mit csináljunk a hétvégén :)

Például most pénteken, elmentünk Ian osztálytársaival McDonalds-ba, végre ehettem valami ismerőst. utána elmentünk Moziba és megnéztük a Ted-et, elég jó film, annak ellenére hogy angolul volt spanyol felirattal, egész jól értettem. Hozzá kell tennem, hogy az angolom, 1 hónap alatt annyit fejlődött, mint otthon a suliban 1 év alatt fejlődött volna. Ezt Mike mondta, de én is valahogy így érzem. Na de visszatérve a témához. A mozi után elmentünk Mike-ért a parkba. Vásároltunk pár sört, aztán taxival Ian-ékhez. Ez igazából egy ilyen kis beszélgetős, sörivós, chill party volt (így beszélsz, ha amcsikkal bandázol... :P). ->Kis kitérő: Ian, Washington államból jött, Egy szigeten él Kanadához közel. Mike, Minnesota-i, viszont nem tudom melyik város.<- olyan 11 körül elmentünk sétálni, nem tudom mi volt a cél, minden esetre a Mekinél kötöttünk ki, csakhogy a meki zárva volt, erre átmentünk a PioPioba, a mozi mellé. De még mielött enni tudtunk volna, megláttuk Sándort meg Atát (ő egy kanadai srác, ott van egy étterme Sándor boltja mellett)kicsit beszélgettünk velük, és mikor be akartunk menni a PioPio-ba... bezárt. Na nembaj, van egy másik is, ami 24hrs, szóval gyalog. volt vagy 20 perc míg odaértünk... Útközben találkoztunk egy autóban ülő igencsak ittas egyénnel, nem az, hogy beszélni nem tudott szegény, de mikor 3x mondtuk neki hogy nem kell a fuvarja, elhajtott mellettünk és (szerencse hogy éjszaka volt) 50 méter múlva akkorát fékezett a Carratera Pamamericana-n, hogy rossz volt nézni. Na de megérkeztünk a PioPioba, rendeltünk, megettük, épségben hazaértünk. Ian lefeküdt én meg Mike még ittunk kicsit és beszélgettünk, aztán lefeküdtünk a függőágyakba, kint. Egy jótanács, ne aludjatok kint, függőágyakban (Panamában), hogy miért? kényelmetlen és szétcsipkednek a szúnyogok.

A következő nap úgy telt, hogy Mike, Ian, és én elterveztük hogy lemegyünk Santa Clara-ba, de elötte visszajöttünk hozzánk, itt mondták a többiek, hogy ők is jönnek, szóval autóba be, ablakot le, nekivágtunk az útnak. félúton megálltunk és vettünk vagy 60-70 sört, nyugi nem 5-en voltunk ;) Ez is olyan volt, hogy lementünk a partra sörözgettünk, beszélgettünk, Fürödtünk. a Srácok mondták, hogy a nyáron majd egyszer-kétszer lent alszunk majd a parton, sütögetünk, hold felkeltét nézünk. azt mondták nagyon szép...

Nem tudom írtam-e már, hogy Penonomé hegyek között van, Vista Hermosa, aka szép nagyon (legalább is engem megfogott) saccra ilyen Mátra szint, Raffa mondta, hogy nyáron felmászunk majd az egyikre, azt is mondta hogy van ott 2 barlang. szóval, nem lesz túl rossz. :)

Kicsit szar belegondolni hogy minden reggel 5-kor kell kelnem és egész nap kómás vagyok emiatt, de (remélem) hozzászokok. Azért 5-kor, mert a Colegial busz, ami bevisz a suliba, 5:45-kor jön értem, a sofőr, Mario, jó arc, nem értek semmit amit mond (csak azt hogy, hogy vagy?), de bírom.  Szerencsémre van egy ellenszer, már amennyire lehet ezt annak nevezni: a hidegzuhany. így elsőre keménynek hangzik, de hozzá lehet szokni :) egy kicsit felébredsz tőle és lemosod magadról az éjjeli izzadságot. Mama rendszerint felkel velem együtt és csinál nekem valami reggelit, néha amerikai palacsintát, vagy cornflakes-et vagy, tojást. Az amerikai palacsinta juharsziruppal, szar. Amúgy a buszút tűrhető, kb én vagyok az 1. ember akit felvesz Mario, ezért kicsit tudok chillelni, gondolkozni. Apropó, ha van valami kérdésetek az itt léttel kapcsolatban, írjatok kommentet, vagy egy üzenetet fb-n, szívesen válaszolok. suli után 12:45-kor jön értünk a busz, és sorban kipakol minket otthon. Néha elegem van amúgy a latinokból, főleg a kislányokból, akikkel együtt kel utaznom a buszon, állandóan üvöltöznek, fennhangon röhögnek és néha még bökdösnek is... szóval áldás, mikor kiléphetek a busz ajtaján...

Egy naplóbejegyzésem: "ma láttam egy kolibrit, kb. akkora lehet mint a hüvelykujjam. kinéztem az ablakon és megláttam, élelmet kereshetett. Először azt hittem, valami nagyra nőtt bogár...

Suli után kezd szokásommá válni, hogy csinálok egy kancsó limonádét, igaz lime-ból. Itt a kertben van Lime fa, Kókusz, Mango... :) Egy bejegyzésben írtam a folyóról, az az a hely ahol csak mi vagyunk, ki lehet kapcsolódni. Valamelyik nap lementünk 5-en, 2 srác elment horgászni. Egy idő után elmentünk megkeresni őket, nem tom miért. kicsit úgy éreztem magam mint Maugli a Dzsungel könyvében, ugrándozni a nagy  gyökereken, indák között, nagy fák... A sikertelen keresési akció után visszamentünk a jólbevált helyünkre és fogócskáztunk a vízben, sziklákon, fákon, nagyon elfáradtam benne... tudom hülyén hangzik, de rohadt jó dolog :D

A nevem: mikor elmondom valakinek, minimum 2x el kell ismételni, mert egyszerűen bénák :D Az bátyám egyik haverja kitalált egy kimondható verziót a nevemre: Balin Bablas, egy másik verzió: Boblum Bolás.

Amúgy a árakkal kapcsolatban: a suliban a kaja olcsó, kb. 1 dollár, abban benne van 2 panada (olyan mint a túrós batyu, csak hússal van töltve) és egy ital, veszek még néha valami csokit vagy ilyesmit, az +30 cent, ennyi. ja igen a benzin is olcsóbb, DE például ha eszel egy étteremben, akár Mcdonalds, akár valami más, az árak kb ugyan azok! ja meg a busz, nincs olyan hogy jegy, vagy bérlet, mindig kell lenni nálad egy csomó aprónak, hogy ki tudd fizetni, ez olyan 25-30 cent kb, míg egy taxi 1,30-1,50 dolcsi.

Kezdek fáradt lenni... adiós, buenos noches ;)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://1yearpanama.blog.hu/api/trackback/id/tr434825837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása