2012.11.23. 16:33 BBlu

kisNAGY összefoglaló

Buenas!

szóval próbálok írni nektek egy összefoglaló bejegyzést, amiben próbálok kitérni mindenre, ami csak érdekelhet:

az első és legidegesítőbb a (házi)állataink: 2 kutya, 1 macska. a minap történt hogy a fiatalabbik kutyánk (sacha), mikor felkeltem és kimentem a nappaliba, a kanapén fekve használhatatlanná rágcsálta a tv távirányítót. Képzelhetitek mennyire örültem neki, azonnal kivágtam őket a házból a "FUERA" vezényszóval. Emellett eltörpül az, hogy mikor kimegyünk reggel a házból 1 jó nagy kupac sz'r fekszik a tornácon, és egy tócsa hugy (bocs)... különös a másik kutya tök rendes, nem csinál ilyen "dolgokat". Na de a macska... ő még kényelmesebbre fogta a témát, egyik nap belépek a szobámba és látom, hogy Pepín (így hívják) a nyitott kézipoggyászomban fekszik, erre én: megfogtam a farkánál fogva és jó nagy lendülettel "útnak indítottam" kifelé. a másik eset az az volt mikor a gitártokomra feküdt rá, azóta nem tudom kirázni belőle a macska szőrt... :D hozzá kell tennem, ez az a macska aki egész álló nap a porban fekszik, rohadt büdös, és bármennyire is macskafürdik, nem vehető rajta észre a különbség. szóval egyszer, mikor megpróbáltuk megfürdetni egy nagy lavorban, mint egy ninja a négy lábával belekapaszkodott a lavor szélébe ebből kifolyólag, sehogy se tudtuk rábírni, ezután kézzel kellett megmosdatni... pfujj (azóta ugyan olyan koszos és büdös, de én megnem fürdetem mégegyszer...) Ezek még a "megtűrt" állatok, ...amikkel eléggé meggyűlt már a bajom, a hangyák, csótányok, szúnyogok és legyek... ezekről már nem is írok :P

Utazás: szóval ezzel kapcsolatban 2 dolgot kell megemlíteni, a helyi közlekedést és a városok közöttit, kezdjük az itteni (Penonoméival) 3 féle busz létezik: universidad - Egyetemi colegial, colegial - sulibusz, a városhoz közeli települések közötti ingázó buszok, taxik és a bevásárlóközpontok buszai. ezekkel utazni a legolcsóbb, mivel csak 0.20 - 0.50 cent-et kell fizetni egy útért, kivéve a colegialt, ami az iskolásokat viszi otthonról a suliba és fordítva. fontos! vannak megállók, de legtöbb esetben lekell inteni a buszokat. Ezeket a buszokat úgy kell elképzelni, hogy van egy sofőr és van a sofőr segédje, aki szedi be a pénzt a leszálló emberektől és aki kurjongat, hogy hova megy a busz (amúgy nagy betűkkel ki van írva a busz szélvédőjére pl: Vista Hermosa). Ne felejtsem el mondani, hogy ez itt nem úgy működik mint Magyarországon, hogy van egy vállalat és ők tartják fennt a buszokat, nem. Minden busz magán tulajdon. Az a vicc, ezért szoktam sétálni egy kicsit a parktól, mert a buszok elég szeszélyesen közlekednek, ezt úgy értem, ha nincs elég utas, nem indulnak el, hanem tesznek még egy kört ami akár 10-20 perc is lehet...ezért A taxizás itt sokkal gyakoribb mint otthon, mert sokkal gyorsabb mint a busz, de drágább is, kb 1.30$. A városok közötti közlekedés is buszokkal történik, itt már vannak nagyobb buszok, de a legtöbb busz ilyen kisNagy toyota busz. pl.: Panamá - Penonomé 5 dollár, kicsit olcsóbb talán mint otthon, itt is ugyanúgy megvan a kurjongató-pénzbeszedő emberke.

Öltözködés: a fiatalok teljesen normálisan (tudnak) öltözködni, mint otthon kb. az 2 különbség van:1. a legtöbb ember hosszú nadrágban jár, így védekezve a mosquitóktól. 2. a fiúknál a hajviselet, leginkább rövid haj, oldalt lenyírva, kakastaréj szerűen, a hajnyírás végén ívesre borotválják a pajeszt és pár helyen még leszedik a hajat... elég különös. Azt vettem észre mostanában, hogy 60 év fölött nagyon sok férfi hord népviseletet, panama kalapot, panamai inget... vicces, de nekem tetszik.

Időjárás: Most kezdődik a száraz évszak, aka a nyár. egyre melegebb van, egyre kevesebb az eső. szerencsére néha fúj a szél, az baromi jó tud lenni :)

A Panamai "virtus": ezt egyszóval tudnám jellemezni: lazák. Ez kicsit néha idegesítő, de általában vicces :) mindig jólérzik magukat, viccelődnek, sokat nevetnek, hangosak és amit sokat csinálnak az az Amerikai csettintés (azért írom így, mert az USA-ból érkezett srácok is megtudják csinálni... amúgy már nekem is megy kicsit :D). Ami kicsit különös nekem, hogy a suliban a csajok állandóan fütyülnek nekem meg sziszegnek... egyszer egy csaj odajött hozzám és azt mondta nekem, hogy akar egy gyereket tőlem, azóta tisztáztuk hogy ő őrült :), meg Bolás, Bolás állandóan ezt hallom, integetnek, nem győzök köszöngetni :D

Szórakozás: nahát erről még nem nagyon tudok mit írni, mert Penonomé elég "tranquilo", persze van egy-két disco, de oda még nem nagyon engednek be 18 alatt... de ez mostantól nem probléma :) amúgy amit tervezgetünk az a Panamai buli utak, ott állandóan megy a parti... ebben nagy segítség a fogadó tesóm, mert ő ott lakik :) majd kommentálom az eseményeket. Az említésre méltó, hogy itt az emberek csak egy puszit adnak, és ha megpróbálsz kettőt adni, hülyének néznek :D

A legnagyobb probléma Panamában a szemét, megyek az utcán és látok egy embert sört inni, amint végez vele, ledobja a földre és kész, no problem... igazából nincs is sok szemetes.

Na, kicsit sokat írtam, de nem eleget, ha van valamivel kapcsolatban kérdésetek, írjatok facebookon és próbálom hozzátoldani ehhez a bejegyzéshez. köszönöm a figyelmet, hasta luego ;)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://1yearpanama.blog.hu/api/trackback/id/tr344921768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása